Korektura „až“ na prvním místě
Říká se, že první dojem neuděláme dvakrát, což bezesporu platí v každém písemném projevu od kraťoučké esemesky přes status na sociální síti po firemní e-mail nebo newsletter.
Nejde totiž jen o obsah sdělení, ale také o jeho formu.
Prostě aby bylo všechno správně česky: i/y, mě/mně, malá a velká písmena, skloňování, interpunkce, diakritika. Navíc v souladu s typografickými pravidly a bez překlepů.
Vaše texty jsou vaše vizitka. Osobní i pracovní.
Je to signál, že jste profesionálové. Že vám záleží na adresátovi, ať už je jím kolega, úředník, zákazník nebo třeba čtenář. Že máte rádi své publikum. Také že znáte pravidla a respektujete je.
Komplexní korekturu – gramatickou, stylistickou a typografickou – doporučujeme provést u všech textů, které se chystáte publikovat, ať už fyzicky nebo online. Napsat text je totiž často mnohem jednodušší než si ho po sobě opravit. Vždycky platí, že víc očí víc vidí.
Rádi se podíváme na vaše:
- texty na web a sociální sítě,
- propagační materiály,
- brožury, letáky, výroční zprávy,
- firemní dokumenty,
- školní práce (bakalářské, diplomové, seminární),
- a další texty, na kterých vám záleží.
Chci teď hned poptat cenu
korektury mého textu.
korektury mého textu.
Korektura bývá mnohdy neprávem podceňovaná, přitom každá situace, kdy chyby v textu odvedou pozornost od smyslu sdělení, je od A do Z špatně. Za těchto okolností jen stěží dosáhnete komunikačního cíle. Jako byste zůstali stát v cílové rovince. Třeba s překvapivými závěry mnohaměsíčního výzkumu, které jste nezvládli sepsat bez chyb. S exkluzivním zbožím, jež si zákazník nepřidá do košíku, protože všechno okolo je jaksi podezřelé. Hlavně ta čeština. S e-mailem, který pošlete dvěma tisícům podřízených, aby všechny nakonec víc zajímal špatný pravopis než výsledek obchodního roku. S billboardem, který si lidé fotí ne kvůli hudebnímu festivalu, na nějž zve, ale kvůli překlepu v jeho názvu a příšerné mezeře před třemi vykřičníky.
Tomu všemu se můžete vyhnout. Udělat dobrý dojem hned napoprvé za to stojí.